perjantai 10. toukokuuta 2013

Vastauksia kysymyksiin 1/2




Onko Majuri juuri se sun unelmiesi hevonen?

Olen yrittänyt miettiä, millaisen hevosen haluaisin, jos saisin ottaa minkä vain. Olen tottunut Majuriin, ja minusta tuntuisi oudolta olla jonkun muun hevosen kanssa, koska hevosen kuuluu olla sellainen kuin Majuri on. En osaa sitä paremmin selittää, mutta Majurista on muotoutunut aika tavalla sellainen hevonen, jonka hevosen haluan olevankin. Tai sitten Majuri on muokannut minun käsityksiäni hevosista.
Jos Majuri olisi kymmenen vuotta nuorempi ja hieman potentiaalisempi ratsastuksen osalta, niin kyllä, Majuri olisi juuri se unelmieni hevonen, vaikka nytkin se on kyllä ihana :)


Mikä Majurissa viehättää sua eniten?

Ehkäpä se, että Majuri on niin monipuolinen hevonen ja vieläkin yllätyksiä täynnä. Majuri on todella persoonallinen hevonen ja pidän sen luonteesta. Majuri on nöyrä, mutta ei anna mitään ilmaiseksi. 



Onko Majuri ennen ollut ravihevonen? Jos on, niin mihin sen "ura" loppui ?

Kuulemani ja tietojeni mukaan Majuri on koulutettu ajolle ja startannut kerran. En tiedä, voiko sitä ravihevoseksi kutsua, koska Majuri sai kilpailukiellon ja ilmeisesti sen raviura jäi siihen. Luulen, että Majuri ei vain yksinkertaisesti soveltunut ravuriksi, ehkä se oli liian huono juoksemaan tai liian oikukas luonteeltaan. Tarkemmin en asiasta tiedä, koska en tuntenut Majuria tuohon aikaan.


Hyppääkö Majuri mielellään, pelkääkö se erikoisesteitä ?

Majurin hyppyinnokkuus riippuu aika paljon päivästä. Yleisesti ottaen Majuri hyppää nykyään mielellään ja syttyy esteistä. Erikoisesteiden kanssa on myös vaihtelevaa. Yleensä Majuri vähintäänkin hieman tarkkailee erikoisesteitä, joskus jopa pelkää, joskus taas ei pelkää. Majuri saattaa myös kieltää esteelle (ennen Majuri kielteli todella usein), mutta menee yleensä loppujen lopuksi yli.




Oletko käynyt uimassa Majurin kanssa ? Meneekö Majuri mielellään veteen ?

En ole koskaan käynyt ihan oikeasti uimassa Majurin kanssa. Olemme käyneet kahlaamassa ja siitä Majuri nauttii! Majuri menee yleensä veteen täysin mielellään.



Lempihevosesi, jos Majuria ei lasketa ?

Tämä on todella vaikea kysymys, koska en nykyään tunne kovinkaan montaa hevosta sen syvällisemmin. Tällä hetkellä siskoni hevonen Dessi on varmastikin Majurin jälkeen seuraavaksi kivoin hevonen, vaikka Dessi ei ihan minun tyyppiäni olekaan. Toki elämäni aikana on ollut moniakin kivoja hevosia, mutta en jaksa niitä nyt luetella tähän :)




Kuka Majuria hoitaa silloin kun sinä (tai iina) et hoida sitä?

Majuria hoitaa yleensä luottotytöt, jos minä en pääse. Eli Iina, Jasu tai Eeva. Jos kukaan heistä ei pääse hoitamaan, olen yleensä keksinyt jonkun muun ratkaisun asiaan. Majurihan on täysihoitotallilla, joten ruokinta ym. perushoito tulee tallin puolesta, vaikka en pääsisikään itse. Harjaaminen ja ratsastus on sitten jonkun hoidettava.


Onko sinulla ollut muita hevosta, edes vuokra- tai ylläpitohevosta ?

Olen ratsastanut ratsastuskouluilla, jonkan jälkeen olen ratsastanut erilaisilla yksityishevosilla. Kävimme pari vuotta melko aktiivisesti ratsastamassa vuonohevosruuna Davidia (joka oli epävirallisesti vuokrahevonen), ratsastimme yksityistallilla muutamilla hevosilla ja lisäksi minulla on ollut kaksi vuokrahevosta ennen Majuria: lämppärit Pelli ja Pikkis. Ylläpidossa minulla ei ole koskaan ollut hevosta ja Majuri on ensimmäinen oma hevoseni.


Lempirotusi hevosista ja koiristakin ?

Tämä rotukysymys on aina kovin vaikea. En luokittele hevosia kovinkaan paljon rodun mukaan, vaan eri rotuiset hevoset voivat olla hienoja ja minun mielestäni se on kiinni enemmänkin yksilöistä.
Mutta jos pitää jotain rotuja sanoa niin friisiläiset ja puoliveriset. Näidenkin rotujen sisältä löytyy kuitenkin niin paljon hienoja, mutta myös vähemmän hienoja hevosia. Pidän pääasiassa kevytrakenteisista, mutta lihaksikkaista hevosista ja kylmäveriset tai suokit eivät ole koskaan olleet minun juttuni.
Koiraroduissa minulla on vähän sama juttu. Olen nyt Aatun myötä ihastunut lancashire heelereihin, mutta pidän myös persoonallisista sekarotuisista.



Mikä on lemppari hevosenväritys ?

Pidän ruunikoista, kimoista ja mustista hevosista ehkäpä eniten. Jostain syystä rautiaat eivät ole koskaan viehättäneet minua, mutta toki poikkeuksiakin löytyy. Kaikki erikoisen värisetkin hevoset ovat yleensä hienoja.


Mikä innosti sinut hevosten pariin?

Alunperin varmastikin eläinrakkaus ja hevosten viehätys. Loppupeleissä innostuin aloittamaan ratsastuksen uudelleen, kun siskoni aloitti ratsastuksen. Pitihän minunkin sitten.


Kuinka monta kertaa oot kaatunut Majurin kanssa?

Olen kaatunut Majurin kanssa kunnolla 5 kertaa ja satoja kertoja olemme kompastelleet. Alkuaikoina, kun Majurin tasapaino oli huonompi, menimme nurin useammin. Viimeisin kaatumisemme on viime kesältä.


Onko sulla luottavainen fiilis aina kun lähdet Majurin kanssa maastoon kahestaan?

Aina ei ole. Useimmiten kuitenkin lähden luottavaisin mielin, koska Majurin kanssa täytyy olla itse rauhallinen, muuten poika alkaa nähdä mörköjä joka pusikossa.


Onko ollut Majurin kanssa paljon "läheltä piti" tilanteita?

Onhan niitä ollut aika paljon, ensimmäisenä tulee mieleen autojen kanssa läheltä pitäneet tilanteet, kuten viimeisin ja Majurin vapaaksi riistäytymistilanteet. 


Mitä tahdot tehdä kesällä 2013 kaikista eniten Majurin kanssa?

Ratsastaa ja treenata! Tulevana kesänä haluan päästä taas Majurin kanssa huippukuntoon.






Jos Majuri täytyisi lopettaa ja saisit valita keinon, mikä se olisi?

Hui kamala. Luultavasti paras keino olisi ampuminen tai sitten lopetuspiikki.


Oletko miettinyt mitä aiot tehdä sitten kun Majurista aika jättää?

Kyllähän sitä tulee mietittyä, kun Majurillakin alkaa ikää jo olla. Olen miettinyt, että jatkan ratsastusta, joko vuokraamalla jotain hevosta tai sitten alan suunnittelemaan hevosen ostoa. 


Nimeä ja kerro parhaasta PONISTA kautta aikojen?

Ihan ensimmäisenä tulee mieleen Ponilaaksosta Rillo ja Duffis. Ratsastin Ponilaakson aikoihin todella paljon kyseisillä poneilla, ne olivat ihan parhaita! Myös siskoni entinen ylläpito-poni Emppu oli kiva. Nykyään ponien selkään tulee harvemmin mentyä.

Emppu-poni


Kamalin ja parhain talli jolla olet käynyt?

Paras talli on varmasti ollut talli, jossa aloitin Majurin kanssa. Siellä oli ihanat maastot ja mukava ilmapiiri. Vielä kun kenttä olisi ollut tarpeeksi iso ja hyvä, niin olisi ollut täydellistä. Nykyinen tallimmekin on mukava, iso miinus on kuitenkin huonot maastot ja pitkä tallimatka. Muita talleja, joista pidin ovat Ratsastuskoulu Ponilaakso, Palopurossa toiminut yksityistalli ja David-vuoniksen pieni kotitalli. Pidän yleensä enemmän pienestä ja lämminhenkisestä tallista, enkä ole koskaan käynyt kovin isolla tallilla.
Kamalinta tallia en viitsi nimeltä mainita (saan vielä syytteen kunnianloukkauksesta :D), mutta niitäkin on kyllä tullut testailtua. Kyseisissä paikoissa en kuitenkaan ole viihtynyt sen pidempään. En pidä talleista, joissa hevosista ajatellaan, että ne ovat vain välineitä, joita voi kohdella kuinka vaan tai joissa on huono ilmapiiri. Minun mielestäni tallillakin kaikkia pitää kohdella ystävällisesti, oli ihminen sitten hevosen omistaja, vuokraaja tai hoitaja. Ylimieliset ihmiset yleensä pilaavat talli-ilmapiirin tai jos tallinomistaja on vain rahan maku suussaan.


Monta tuntia yleensä vietät aikaa tallilla?

Tallilla matkoineen menee yleensä noin 2 tuntia. Tallimatkoihin menee 30-40min, talvella pidempään ja ratsastan yleensä vajaan tunnin - tunnin, riippuen kelistä, ajasta ja Majurin tilasta. Loppuaika menee hoitamiseen ja muuhun.


Oletko ikinä ajatellut lopettavasi hevostelua?

Tosissani sitä en ole harkinnut koskaan. Jos ratsastus ei ole miellyttänyt olen pyrkinyt löytämään toisen paikan ratsastaa. Tottakai aina välillä tuntuu, että ei tätä jaksa, mutta aina on selvitty niistä tuntemuksista.


Mitä et voi sietää hevosihmisissä?

Hevosten huonoa kohtelua, hevosen välineellistämistä, itseään muita parempana pitämistä, arvostelua, kadehdintaa, juoruamista... Paljon vikaa löytyy, luultavasti myös itsestäni.


Mitä hevosaiheisia blogeja jaksat lukea ja seurata OIKEASTI, sano esimerkkejä? / Luetko heppablogeja? Mitä heppablogeja?

Pretty Destiny & Iina
Huoleton on hevoseton

...ovat sellaisia blogeja, joista jaksan oikeasti lukea kaikki tekstit, koska toinen kirjoittaja on siskoni ja toinen kaverini, joten tekstit luonnollisesti kiinnostavat. Muitakin seuraamiani blogeja luen melko aktiivisesti, mutta jos on vain vähän aikaa, niin saatan skipata postauksia. Lisäksi jotkut blogit ovat sellaisia, joista jaksan katsoa vain kuvat ja silloin tällöin lukea tekstiäkin. Luen siis heppablogeja, mutta myös muita blogeja.


Paras ja hirvein kisamuisto?

Paras kisamuisto on minun ja Majurin ensimmäinen raviohjelma, joka sujui täysin putkeen ja voitimme luokan. Toinen hyvä kisamuisto on viimeisimmät estekisamme Mallun tallilla, joista tuli sijoituksia.
Hirvein kisamuisto on minun ja Majurin kolmannet estekisat Jokelassa. Kaikki meni pieleen ja lähdin kisoista itkien. Niissä kisoissa Majuri ei hypännyt yhdenkään esteen yli ja tappelemisen jälkeen Majuri suostui menemään puomin yli. Tämä kaikki johtui oikeastaan minusta, koska olimme saaneet vain hylättyjä estekisoissa ja olin sen takia epävarma. Emme olleet valmiita kisoihin ja sen takia kaikki meni pieleen. Onneksi olen oppinut virheistäni.






Paras muisto hevosrintamalta? / Paras hevosmuistosi? (Lyhyesti)

Todella vaikea kysymys. Minulla on paljon hyviä muistoja koko hevosteluni ajalta, joten parhaan muiston valitseminen on vaikeaa. Silloin ratsastuskouluaikoihin oli täydellistä, jos sain hoitohevosekseni haluamani hepan, hyppäsin onnistuneen radan tai sain ponin kulkemaan hyvin tunnilla. Jälkeenpäin hyviä muistoja ovat olleet onnistumiset Majurin kanssa, Majurin parantuminen leikkauksesta, voitto kisoissa tai muuten vain onnistunut ratsastus. Hienoja muistoja ovat myös olleet ne hetket, kun Majuri on luottanut minuun.
Nyt kun mietin, niin yksi tapahtuma nousee mieleen. Majuri oli silloin sairaslomalla, vuonna 2011 ja minulla ei ollut tallilla muuta tekemistä, kuin Majurin hoitaminen. Luppoaikaa siis jäi, kun odottelin, että Iina ratsastaa ja menin rapsuttelemaan Majuria tarhaan. Rapsuttelin Majuria varmaan tunnin ajan ja Majuri nuokkui pää sylissäni, täysin rentoutuneena ja minä rapsuttelin sitä päästä ja korvan takaa. Tämä ei varmastikaan kuulosta kummoiselta, mutta jos Majurin tuntee, niin tietää, että tämä on hyvin harvinaista, koska Majuri on kaltoin kohtelun vuoksi arka päästään jopa minulle. Majuri ei yleensä viihdy rapsuttelussa hetkeä pidempään ja oli ihme tuolloin vuonna 2011, että se luotti minuun niin paljon, että viihtyi kanssani pitkään, piti päätään kainalossani, eikä ollut aikeissakaan lähteä siitä mihinkään. Majurilla oli hyvä olla.


Suurin saavutuksesi hevosten kanssa?

Suurin saavutukseni. Hmm. Luultavasti ylipäätään se, että Majurista on tullut kelpo ratsu ja etenkin se, että vihaisesta hevosesta on kuoriutunut lauhkea lammas. Luulen, että Majurin luonneongelmien korjaus on suurin saavutukseni.



Ootko ratsastanu ilman kypärää?

Joskus kyllä pieniä hetkiä, mutta haluan oman turvallisuuteni vuoksi pitää aina kypärän päässä, enkä ole koskaan tarkoituksella ilman kummempaa syytä ratsastellut ilman kypärää. Siinä ei ole mielestäni mitään järkeä.


Entä ilman varusteita eli pelkällä riimulla ja riimunnnarulla?

Olen, se on välillä ihan mukavaa, etenkin maastoon on välillä rentoa lähteä köpöttelemään riimulla. Suljetulla kentällä on välillä tullut kokeiltua myös ihan ilman varusteita, mutta se onkin ollut vähän haastavampaa.




Oma ratsastustasosi Ko ja Re?

Hmm, tämä on vaikea, koska en ole pitkiin aikoihin mennyt hevosella, joka osaisi niin paljon kun uskaltaa pyytää. Karkea arvioni on, että suoriutuisin HeA:sta ja 100cm radasta, jos allani olisi osaava ja toimiva hevonen. Olen kuitenkin mennyt vain HeB:tä ja hypännyt 80cm rataa.


Maastoiletko usein?

Pyrin maastoilemaan vähintään kerran viikossa, mutta tallillamme on melko huonot maastot, joten se ei ole ihan sitä mieluisinta puuhaa. Etenkin talvisaikaan, kun on pimeää ja kylmä, maastoilut jäävät usein lyhyempään. Kesäisin maastoilen useita kertoja viikossa.




Mikä hevosharrastuksessa on rasittavinta?

Minun heppaharrastuksessani on rasittavinta se, että se vie niin paljon aikaa ja rahaa, vastuu on suuri, se on hyvin sitovaa ja aina on jotain ongelmia. Silloin kun ei ole mitään ongelmia, pelkää, että mikä ongelma tulee seuraavaksi :D Näin tiivistettynä ja pessimistisesti ajateltuna.


Millaiset hevoset saavat hermosi kiristymään?

Hevoset, jotka eivät osaa käyttäytyä, liian hermostuneet hevoset ja sellaiset, jotka eivät kuuntele ollenkaan ihmistä. Ratsastaessa sellaiset hevoset, jotka puskevat vain eteenpäin aivan kuuroina ja painavat kädelle ja juoksevat alta, saavat hermoni kiristymään.


Milloin ja minkä ahaa-elämyksen koit viimeksi heppailun suhteen?

Hmm. Ensimmäisenä tulee mieleen, kun olin kuuntelemassa Kari Vepsän luentoa muutama viikko sitten. Siellä tuli koettua muutamiakin ahaa-elämyksiä, lähinnä hevosen käsittelyyn liittyen.


Voisitko kuvitella ottavasti itsellesi ison ponin?

Miksipäs ei, olen sen verran lyhyeksi jäänyt, että isolla ponilla pystyisin luultavasti ihan hyvin ratsastamaan.


Mitä mieltä olet suomenhevosista?

No tuota. Minulla ei ole mitään niitä vastaan, mutta ne eivät ole minun tyyppisiäni hevosia. Vähäiset kokemukseni niistä eivät ole saaneet minua pitämään niistä mitenkään erityisemmin, eivätkä ne viehätä minua. Osaavia ja hyvin koulutettuja suomenhevosia on kyllä ilo katsella.
Suokit ovat yleensä turhan raskas rakenteisia minun makuuni ja useimmat suokit, joita olen tavannut, ovat olleet luonteeltaan ja käytökseltään sellaisia, etteivät ole iskeneet minuun. Olen tavannut melkeinpä ainoastaan kovapäisiä, kädelle painavia ja ryysiviä suokkeja. Itse kun tykkään herkemmistä ja kuuliaisista hevosista. Mutta kuten sanottu, minulla on aivan liian suppea kokemus niistä, jotta pystyisin sanomaan koko rodusta jotain. Tälläinen käsitys minulla niistä on. Ehkei vastaani ole vain koskaan tullut sellaista suokkia, joka säväyttää.

Ainakin yksi poikkeus on ollut: Vilma oli kiva suokki ratsastaa!



Aiotko yrittää löytää Majurille vuokraajan?

Luulenpa, että se on edessä nyt jossain vaiheessa. Harmi vain, että luotettavan ja hyvän vuokraajan löytäminen on vaikeaa.







Onko sun alkuperäinen hiustenvärisi vaalea?

Kyllä on. Lapsena minulla oli ihanan vaaleat hiukset, nykyään en tiedä millainen oikea värini todellisuudessa olisi, koska olen värjännyt hiuksiani ylä-asteelta lähtien. Mutta kyllä, vaalea se on oikeastikin.



Mitä meikkejä yleensä käytät?

Jos teen ihan perusmeikin käytän yleensä meikkivoidetta, puuteria, poskipunaa/aurinkopuuteria, kulmakynää, ripsiväriä (paitsi nyt kun minulla on ollut ripsienpidennykset) ja jotain huuliin. Juhlallisempaan meikkiin käytän lisäksi rajauskynää ja luomivärejä.


Ripsienpidennykset on kivat!


Kuinka pitkä olet?

Olen aika tarkalleen 160cm pitkä lyhyt.


Tuutteko sinä ja Iina hyvin toimeen keskenänne?

Tullaan ja välillä ei tulla. Pienenä tappelimme koko ajan, nykyään tulemme pääasiassa tosi hyvin toimeen.



Ootteko te Iinan kanssa samanlaisia ja mitä eroja teillä on luonteessa? (esim. oletko sä kärsivällisempi)

Ollaan Iinan kanssa täysin erilaisia luonteeltamme. Toki meissä on samaakin, mutta pääasiassa ollaan erilaisia. Minä olen kärsivällinen, Iina hätähousu, Iina on syvällinen, minä en niinkään, Iina on spontaani menijä, minä olen rauhallinen ja mietin ensin pari kertaa, Iina on hullu sekopää, minäkin olen, mutta en kai ihan niin hullu, minä olen kirjaviisas, Iina enemmän tunnepohjalla menevä, minä ajattelen, Iina tekee, minä olen itsenäinen, Iina ei niin paljon, minulla on pitkä pinna, Iinalla ei... Lisääkin eroavaisuuksia varmasti olisi, mutta eiköhän tuossa ole aika monta.


Vietätkö usein hauskoja iltoja kaveriesi kanssa?

Itseasiassa melko useinkin, vaikka aika kiireinen olenkin. Yleensä viikonloppuisin, ehkä keskimäärin kerran-kaksi viikossa.



Kestätkö häviämistä?

En kovinkaan hyvin. Haluaisin olla voittaja, mutta olen kuitenkin oppinut myös häviämään ja pettymään ja myös vähän sitä, että tärkeintä on itsensä voittaminen. Yritän olla tekemättä mitään muita varten, vaan pelkästään itseäni varten, koska häviäminen ei tunnu silloin niin pahalta.


Oletko taitava kokkaamaan, minkä ruuan osaat tehdä parhaiten?

Olenhan minä! No ei, ei voi sanoa, että olisin mitenkään taitava tai luonnon lahjakkuus. Osaan tehdä ihan hyvää perusruokaa ja parhaiten osaan varmasti tehdä makaroonia ja jauhelihakastiketta, koska se on kyllä aikalailla suosituin ruoka tässä taloudessa. Myös perunamuussia osaan kuulema tehdä ihan hyvin.


Minkälainen tyyli sinulla oli 13 vuotiaana, entä nyt?

Hahaha, voihan elämän kevät, minä 13-vuotiaana! Tarvitaan vain yksi sana. Kamala :D Silloin oli kyllä niin erilainen muotikin, kun nyt on, joten senkin takia se oli ehkä minun mielestäni niin kamala. Oikeastaan, minulla ei ollut edes kunnolla minkäänlaista tyyliä tai tyylitajua. Laitoin päälleni, mitä oli ja yleensä aika järkyttävin seurauksin. No, onneksi olen siitä ajasta kunnostautunut.
Nyt tyylini on hmm, aika perus kai. Tykkään naisellisista vaatteista, mutta en koe, että olisin kuitenkaan täysin "mekkoihminen". Tykkään käyttää farkkuja ja pidän erikoisemmista paidoista, juhliin tai viihteelle puen kyllä yleensä mekon/hameen ja korkkarit. Ehkä kuvat kertovat enemmän kuin sanat.




Mitä vihaat tässä maailmassa eniten?

Esimerkiksi itseään täynnä olevia ihmisiä, eläinrääkkäystä, ajattelemuutta, ilkeitä ihmisiä, julmuutta ja kaltoin kohtelua.


Onko sinulla fb?

Onhan minulla.


Millä ohjelmalla teet banneris?

Teen bannerit Gimpillä. Olen vasta alle vuoden bannerien tekoa harjoitellut, joten olen vielä aika aloittelija siinä hommassa.


Ja mistä yleensä etit blogiin näitä taustoja, esim tää sininen, mikä sulla nyt on?

Aika usein käytän bloggerin omia taustoja, mutta nyt viime aikoina olen yrittänyt tehdä itse taustaa ja olen etsinyt taustakuvasivustoja. Täältä taisin löytää tämän nykyisen.


Mitä lävistyksiä sinulla on nyt/on joskus ollut?

Korvisreikiä minulla on viisi (oli kuusi), mutta niitä ei taideta laskea lävistyksiksi? Minulla oli smiley vuoden verran 17-18-vuotiaana. Pari vuotta sitten otin napakorun ja se on minulla edelleen.



Mitä mieltä olet tatuoinneista?

Ne ovat ihan hienoja, jos ne on taitavasti tehty ja sopivat joillekin ihmisille. Minun mielestäni sellaiset tuhrutatuoinnit ovat kamalia.

Voisitko ottaa tatuoinnin itsellesi, millaisen ja mihin?

Enpä usko, että otan koskaan, ainakaan mitään isoa. Ne ovat ihan hienoja, mutta en osaisi kuvitella itselläni sellaista. Jos ottaisin, ottaisin sellaiseen paikkaan, jonka voi peittää, varmaan nilkkaan tai alaselkään. En ole koskaan kummemmin miettinyt millaisen ottaisin, mutta sellaisen, joka miellyttää omaa silmää. Jonkun melko monimutkaisen, jota joutuu katsoa hetken, ennenkuin ymmärtää sen tai sitten kauniin yksinkertaisen. En osaa sanoa tarkemmin :D

Tää on upea tatuointi!


Kuinka itsekriittinen olet? Missä asioissa tämä näkyy eniten?

Olen yleensä melko itsekriittinen ja haluan aina miellyttää kaikkia. Haluan olla hyvä kaikessa, mutta ajattelen välillä, etten ole oikeasti hyvä missään. Se näkyy ehkä eniten ulkonäöllisissä asioissa, minulla on aina kamalat pukeutumispaineet, jos lähdemme johonkin. En koe itseäni kovinkaan helposti kauniiksi tai hyvin pukeutuneeksi ja se on välillä todella raivostuttavaa, koska se laskee kamalasti itseluottamusta. Itsekriittisyys näkyy myös töissä, joita teen tai suorituksissa. Toisaalta välillä ajattelen, että olinpas hyvä, mutta en sano sitä kuitenkaan ääneen.


Jos saisit kakkosasunnon jostain päin maailmaa, missä tahtoisit sen olevan ja miksi?

Vaikea, todella vaikea kysymys! En ole matkustellut koskaan Euroopan ulkopuolella, joten on kovin vaikea sanoa, missä viihtyisin oikeasti. Hmm, sanotaanko, että jostain lämpimästä maasta, jossa on ystävällisiä ihmisiä ja paljon nähtävää!




Millaiselle lomamatkalle tahtoisit lähteä seuraavaksi?

Minua kiinnostaisi kovasti päästä jenkkeihin tai sitten Afrikkaan. Toisaalta haluaisin käydä jossain ei-turistikohteessa, jossa saisi nähdä ja tutustua "ihan oikeaan" elämään, esim. Kiinaan. Afrikkaan olen aina halunnut päästä ja safari-ajelu on pakko päästä joskus kokemaan! Minulle kävisi oikeastaan mikä tahansa maa tai paikka, jossa en ole ennen käynyt :)


6 kommenttia:

  1. hei tämähän oli kiva, itsekriittisyys kohdassa kertomasi teksti vastaa aivan minua! milloin siis minä päivänä olet syntynyt, mietin vain että mikä horoskooppi olet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, aika hassua! Kiva, että on muitakin samanlaisesti ajattelevia :) Olen syntynyt 21.10. vaaka siis olen :)

      Poista
  2. Olipa kiva :)

    Ja oletko tekemässä minulle sitä banneria ? :d

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :) Juu olen, kun on jossakin vaiheessa aikaa tehdä niin aloitan sen.

      Poista
  3. Rillo ja Duffis on nyt lopetettu jalkavaivojen vuoksi:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin olen kuullut :( Ei Ponilaaksossa taida enää olla montaa sellaista hevosta, jotka minä muistan.
      Sinulla on muuten tuttu nimi, tuskin muistat minua kun olit niin pieni silloin, mutta olemme asuneet teidän naapurissanne :)

      Poista